Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av piraya2
Har problem med bromsarna i en S40 (årsmod runt -99) med GDI-motorn.

Har jävlats flera gånger efter att oken bak byttes ut. Bromsarna tar knappt alls utan man trampar pedalen i botten. Har luftat flera gånger utan att det blivit bättre. Måste även fylla på en gnutta bromsvätska ungefär en gång i månaden men har inte hittat något läkage.

Börjar nu misstänka ett internt läkage i huvudbromscylindern. Är det vanligt? Några bra tips?
av piraya2
Nja, har kollat igenom en massa trådar men mitt problem är ju att jag inte får något tryck utan trampar pedalen i botten.
Användarvisningsbild
av vetten
Det verkar lite som om du har ett läckage antingen på huvudcylindern eller slavcylindern. Om det läcker i huvudcylindern behöver det inte synas utan kan försvinna in i det övriga systemet med vakumklocka och ABS-pumpen. Läckaget kan ju också vara orsaken till att du inte får något riktigt tryck i pedalen.
av candyman88
hej jag har samma problem som du och jag bytte huvudbroms cylindern men mitt problem kvarstår har du fått rätt på det nu? om du har det vad va felet? jag e smått inriktad på om det är broms servon..

vetten: vad mena du med "slavcylinder?" :S
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]