- fre 02 okt 2009, 21:33
Hej,
Jag köpte en v40 t4 igår,och den började gå dåligt på vägen hem... Ungefär som om den inte gick på alla burkar
Men men tänkte ja (man har ju haft volvo förr).
Så jag lämnar in den på verkstad direkt på morgonen, och tänker att dom ringer väll snart och säger att det va en tändspole eller nåt..
Men så va inte fallet,utan han säger istället att jag inte har någon komp på 3 cylinder...
Varför frågar ja? Han säger då till mig att komma upp och kolla själv.
Han visar upp 3ans tändstift som har gått sönder där där gnistan ska va,alltså den där metall "bygeln" som sitter längs ner på stiftet.(ska lägga upp en bild)
Och han säger att han inte vet något mer utan att riva av toppen...
Så nu behöver jag lite tips på vad som kan ha orsakat detta,tänkte ev riva toppen själv för att spara pengar där.
Men vad kan jag förvänta mig?
Någon som varit med om liknande!
Stiften är ny bytta för ca 4 veckor sen (Beru platina)
Jag köpte en v40 t4 igår,och den började gå dåligt på vägen hem... Ungefär som om den inte gick på alla burkar
Men men tänkte ja (man har ju haft volvo förr).
Så jag lämnar in den på verkstad direkt på morgonen, och tänker att dom ringer väll snart och säger att det va en tändspole eller nåt..
Men så va inte fallet,utan han säger istället att jag inte har någon komp på 3 cylinder...
Varför frågar ja? Han säger då till mig att komma upp och kolla själv.
Han visar upp 3ans tändstift som har gått sönder där där gnistan ska va,alltså den där metall "bygeln" som sitter längs ner på stiftet.(ska lägga upp en bild)
Och han säger att han inte vet något mer utan att riva av toppen...
Så nu behöver jag lite tips på vad som kan ha orsakat detta,tänkte ev riva toppen själv för att spara pengar där.
Men vad kan jag förvänta mig?
Någon som varit med om liknande!
Stiften är ny bytta för ca 4 veckor sen (Beru platina)
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Lade till bilmodell i rubriken.
Villig häst får dra lasset...