- lör 22 aug 2009, 22:13
#314898
Jo har ett problem med laddtrycket i min T4 som har gått 10k mil.
Under körning kan laddtrycket låsa sig vid grundtryck och efter omstart av motorn går den precis som den ska.
Felet verkar komma när jag kör lugnt med bilen men inte vid normal buskörning eller vid landsvägskörning med div omkörningar.
Magnetventilen är bytt o den fungerar, har provat den i kompisens S60 2,4T(som ska fara på VOLVO till löningen o köpa en ny ventil till S60n :) ).
Ibland kan jag höra ett klickljud från motorn innan turbotrycket kommer med viss ketchupeffekt(typ klick---vroooom), normalt eller?
Nu vet inte jag hur EMS2000 fungerar om den är känslig för misständningar från tändstiften, och om den då ställer motorn i reducerad effekt efter ett visst antal tändfel i följd.
Men då tycker jag att den borde släppa efter ett visst antal rätta tändningar eller tända motorlampan.
Går det att avläsa felkoderna i realtid med rätt programvara och ODB 2 läsaren man kan köpa hos KJELL?
Under körning kan laddtrycket låsa sig vid grundtryck och efter omstart av motorn går den precis som den ska.
Felet verkar komma när jag kör lugnt med bilen men inte vid normal buskörning eller vid landsvägskörning med div omkörningar.
Magnetventilen är bytt o den fungerar, har provat den i kompisens S60 2,4T(som ska fara på VOLVO till löningen o köpa en ny ventil till S60n :) ).
Ibland kan jag höra ett klickljud från motorn innan turbotrycket kommer med viss ketchupeffekt(typ klick---vroooom), normalt eller?
Nu vet inte jag hur EMS2000 fungerar om den är känslig för misständningar från tändstiften, och om den då ställer motorn i reducerad effekt efter ett visst antal tändfel i följd.
Men då tycker jag att den borde släppa efter ett visst antal rätta tändningar eller tända motorlampan.
Går det att avläsa felkoderna i realtid med rätt programvara och ODB 2 läsaren man kan köpa hos KJELL?