Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jimmyjp
Hallå på er.

Fick ett saftigt stenskott nu på semestern så höger dimljus praktiskt taget förintades.
Läste i min lilla bibel och där står det att vid byte av höger dimljus så blir det problem tack vare kolkanistern.
Har sökt på forumet och googlat mig till kunskap om vad det är för något men frågan är ju om någon här har bytt dimljus höger fram på en V40 fas 2, är det så kämpigt och jä-ligt?
Tips och trix tas välkommet emot.

Jimmy
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har själv bytt vänster sida. Men kan inte minnas att jag sett något som skulle sitta ivägen på höger. Men jag kanske inte lagt märke till det.:???:
Vänster sida var inet problem att byta i alla fall.
Om du öppnar huven går det inte att se ner till dimljuset uppifrån?
Användarvisningsbild
av Jimmyjp
Nä man ser inte ett skit. Men fan den som ger sig, skall pilla med det i helgen så jag återkommer med vidare upplysningar hur det va.
Fick så klart ett stenskott i vänster framlyckta med häromdagen till råga på allt. Beställde ett nytt glas på skruvat för 380:- men de glömde skicka med tätningslist och clips...
Användarvisningsbild
av Jimmyjp
Så nu var det gjort.
Trångt som fan men kolkanistern var inget problem. Det var en stor svart burk som satt 20cm bakom dimljuset.
Försökte ta ett par kort under tiden men det blev inte så tydligt.

Jimmy

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!