Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V40RMannen
Halloj!

När jag är ute och åker i lägre farter typ 50 så märker jag inget speciellt när ja bromsar, men när jag kör i 110 och bromsar lite kraftigt så får jag lätta vibrationer i ratten är det så att skivorna börjar bli vinda eller kan bromsbeläggen påverka något? Skivorna är inte ens 3år gamla och det har börjat nu nyligen, jag har INTE kör som en tok och bromsat hårt och parkerat. :)
av sj6
hade ungefär samma fel och för min del var det både OKen och skivor så skivorna byttes och OKen reparerades och vips nu funkar bilfan igen...

det var en verkstad som gjorde arbetet så jag kan inte ge några tips på var du ska leta först...
Användarvisningsbild
av V40RMannen
Tomas88 skrev:På beskrivningen låter det ju som skeva skivor.
Funderar annars på om du skulle kunna ha ok som kärvar lite.
Bak vet jag att det kärvar...använder inte handbromsen alls nu innan jag gått igenom oken. För den högra fastnar om jag lägger i handbromsen...så jag får väl ta och kolla alla okena.... :shock:
av Cale
Jag har själv samma problem med min handbroms som fastnar... Fick en gång ta en käpp för att slå tillbaka bromsarmen(handbr) och slant.... nu har min abs lampa börjat lysa... undrar ifall jag inte råkade komma åt givaren som ska sitta bakom skivan. Kommer inte ihåg riktigt m,en jag tror fel koden var 1-4-1 eller något.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!