Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bjärven
Hej hej ,hoppas att nån har haft samma problem som ja och kan hjälpa mig med detta. Jag har en v40 som förra året bara stannade för mig mitt på en motorväg,alla lampor i instrumentpanelen tändes och bilen bara dog. Ja försökte med allt möjligt och när ja knackade lite på bränslefiltret så gick faktiskt bilen igång. Ja körde hem men precis när ja var hemma så stannade bilen igen. Jag tog förgivet att bränslefiltret var täppt så ja bytte de och bilen gick igång. Den stod ett tag på tomgång men när ja senare körde ut på vägen igen började den att hugga och efter en bit så dog den igen ,,då fick ja inte igång den utan bogserade hem den. Då bytte ja bränslepump och nu går bilen men i nått typ av nödläge ,,bl.a så startar fläkten så fort man vrider på täningen och drar av den igen utan att haft bilen igång och då den kan ha stått i flera veckor, då står den och går till man sliter ur säkringen. Nu har ja bytt luftmängdmätare tempgivare,styrbox till insprut så nu börjar mitt förtroende för volvo att sjunka. Snälla e de nån som haft detta problem eller vet vad de kan vara så hör av er!
Användarvisningsbild
av Tomas88
Lyser det en massa lampor i instrumetpanelen? Detta är ett vanligt symptom när det är problem med laddningen.
Har du kollat spänningen på batteriet? Men i och för sig konstigt om det bara stannade plötsligt i så fall.

Annars är det nog tyvärr bara att läsa ut felkoder.
Användarvisningsbild
av s40mannen
Hej.

Min syrra hade samma problem med sin V50 för någon vecka sen. Hon kom på en 2+1 väg och körde i 90 då bilen plötsligt dog och alla lampor på instrumentpanelen plötsligt tändes. Hon fick rulla in till en ficka. Därefter när jag kom dit så försökte jag starta bilen och den startade i 1s sen dog den igen.

Hon har nu haft in den på verkstad och de visade sig att det var styrenheten till bränslepumpen. Nu har jag ingen koll på om det finns en sådan till just din bil, men kände för att dela med mig av den infon..
Stefans 968

Ja, det ska se bra ut. Fick en nyckelring av dotte[…]

Hej, Jag köpte nyligen en XC90 D5 2010, d&au[…]

Värdering PV 1965?

Svårt problem... Men en orörd original […]

Ja man behöver bli påmind och man gl&ou[…]