Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pling3
Hej
Har problem med att startspärrslampan börjar lysa då och då.
Har ej haft bilen så länge, så jag är inte familjär med alla mystiska lampor och felkoder på volvo-v40..

nån som haft liknande problem?
av pling3
Jo, den har börjat lysa under körning två gånger, och då har jag stannat bilen och startat den igen och lampan har slocknat.
Dessutom är det nyss monterat "störningsskydd för impulsgivare" och då borde väl inte lamp(jäkeln) lysa.
Detta är sånt som gör mig irriterad, volvo i all ära, men ju mer finesser desto mer som kan bli fel på...

Har letat längre tillbaks i detta utomordentliga forum och inser att jag är långt ifrån ensam med detta problem.

Vad göra? åka tillbaka till volvoverkstad och knäppa dom på näsan , för jag anser att jag betalt och det ej funkar ändå?

Eran åsikt?
av S40T4
De kan ha att göra att det blir spänningstoppar som får startspärrslampan att lysa.
Det finns en reläsats (Har jag för mig att det kallas.) att köpa och det kopplar man i vid tändningslåsets kontaktstycke för att avhjälpa detta problem.
av pling3
Idag blev jag varse att det finns fler varningslampor!
Jag hade parkerat i en sluttning med volvon och en halvtimme senare ska jag iväg, då börjar Anti-sladd(dsa?)lampan och "fel i elektroniksystem"-lampan lysa.
Stannar bilen och låter den stå ett tag, startar igen och lampor slocknar.
MEN.... sen ska jag ta ur nyckeln......
Då går det inte att vrida tillbaka nyckeln helt och det går ej att ta ut nyckeln ur tändningslåset.
Tur att jag har garage och att jag var hemma.
Imorgon bitti rings det ögonaböj till Volvo, för nu är jag Väldigt irriterad. :evil:
Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]

Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]

AC problem Volvo S80 2000

Hej! Hoppas att jag lagt tråden rätt. […]

Hittade kompletta motorer på AliExpress f&[…]