Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zilla_82
Hej!

Har en Volvo V40 1,8i (Gdi motorn). Jag har problem med min bil. Den hackar precis som om den skulle få för mycket luft, men det är bara när jag accelererar. Har fixat luftintaget så det är tätt och så, vi har kollat upp tändstiften men dom är hela. Vad kan det vara för problem med den? :???:
Användarvisningsbild
av Esa_finnen
Hade samma fel, bytte tändstift och allt blev bra igen.
Min hackade även vid låga varv på hög växel samt på acceleration i alla farter.
Om det inte skulle vara det så har du ju nya bra tändstift i alla fall. :D
Användarvisningsbild
av vetten
Det finns massor skrivet här på forumet om just ditt problem som tydligen drabbar dom flesta GDI-motorer så småningom, det sägs bla. att dessa motorer måste köras ur ordentligt ibland, 98 oktan lär också vara bra för dom. Andvänd sökfunktionen på forumet så kommer du att hitta mera.
av Joge
Tänkte bara fråga när de var tändstift på tal. Någon som vet någonstans där Specialltändstiftshylsan till S40 med 1.8 i motorn förutom volvo där dom tar 470 kr för den? eller någon som har en över som man kan köpa?
Användarvisningsbild
av volvo51
Joge skrev:Tänkte bara fråga när de var tändstift på tal. Någon som vet någonstans där Specialltändstiftshylsan till S40 med 1.8 i motorn förutom volvo där dom tar 470 kr för den? eller någon som har en över som man kan köpa?
Finns på biltema.Art.nr.10-342. Kostar 22,90.
av Joge
Skulle inte tro att den där hylsan passar för den får max var ca 20 mm utvändingt annars tar de stop :/
Användarvisningsbild
av volvo51
Joge skrev:Skulle inte tro att den där hylsan passar för den får max var ca 20 mm utvändingt annars tar de stop :/
Tro inte. Min hylsa är 21,2mm,något nersvarvad men den fungerade även innan jag svarvade ner den även om det var trångt.
av Joge
Okej mätade inte så noga, men jag har en hylsa som jag svarvat ner på jobbet så den ska nog funka men tack iaf :)

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]

Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]

AC problem Volvo S80 2000

Hej! Hoppas att jag lagt tråden rätt. […]