- tor 22 maj 2008, 19:30
#194459
På min T4 -00 så satt det en klämtång på en av kylvattenslangarna till Turbon. Jag har inte märkt något under den tid som jag haft bilen,går som ett skott, temp ok,inga problem överhuvudtaget. Inga problem med läckage eller liknande. Vid en inspektion under bilen idag så upptäcktes denna tång som var en klämtång som satt på den övre av slangarna som är anslutna till turbon. (Inkommande kylarvätska gissningsvis).Vad kan denna tång ha suttit där för?
Om den ej är kvarglömd av en mekaniker vid tubobyte så är det säkert någon form av "fuskfix" men för att fixa vad....? Nån som vet? Eftersom jag nu tagit bort tången och kör tånglöst så vore det bra att veta vad den skall förhindra, läckage kylvätska i turbon eller vad? Blev konfunderad när jag hittade den. Det är inte värt att fråga tidigare ägare eftersom det måste vara han som satt dit den...jag har haft bilen i ca 4 månader och kört 430 mil. Varit kanonnöjd...och det är inte hela världen om det måste fixas.
Men nu behöver jag tips, vad kan det vara? Kom igen, skaka fram några goda teorier.
Om den ej är kvarglömd av en mekaniker vid tubobyte så är det säkert någon form av "fuskfix" men för att fixa vad....? Nån som vet? Eftersom jag nu tagit bort tången och kör tånglöst så vore det bra att veta vad den skall förhindra, läckage kylvätska i turbon eller vad? Blev konfunderad när jag hittade den. Det är inte värt att fråga tidigare ägare eftersom det måste vara han som satt dit den...jag har haft bilen i ca 4 månader och kört 430 mil. Varit kanonnöjd...och det är inte hela världen om det måste fixas.
Men nu behöver jag tips, vad kan det vara? Kom igen, skaka fram några goda teorier.
För närvarande: 745 GLE Aut -89, AC och bensinvärmare fungerar efter 54000 mil!V70 2,4 t -02.V40 t4-00
Sålda :Opel Kadett -72.R5 GTE -89. 480 ES -93 i superskick och bara 6100 mil.V40 2,0 t sport -01.V70 XC 2,4 t -01.V70 2,4 t -01.
Sålda :Opel Kadett -72.R5 GTE -89. 480 ES -93 i superskick och bara 6100 mil.V40 2,0 t sport -01.V70 XC 2,4 t -01.V70 2,4 t -01.