Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S40T4
Hej!

Har en kompis som har en V40 T4 -98 italienimport som går ryckigt vid normal landsvägskörning.
Bränsletrycksregulatorn e ny, liksom tändstiften. Luftmassamätaren har vi testat med en annan. Och motorlampan lyser inte på bilen.
Är det någon som har haft samma problem eller har något förslag?
av mecce
Tjena! Jag har samma problem med min t4 -98! Jag vet inte riktigt heller vad det kan vara för något! Blir det bara vid full gas eller är det hela tiden? För mitt kommer bara vid full gas! Jag fundera på antingen turbon eller om det kan vara nåt med tändningen, om det blir nåt överslag eller dylikt, eftersom de belastas ganska hårt vid full gas! Men jag har en
laddtrycksmätare i min bil, och den ser inget märkbart på mätaren när den börjar rycka! Men jag ska ta in bilen och kolla om det kommer upp några felkoder på datorn! Så om jag hittar nåt så hör jag av mig i så fall! Mvh Macke!
av Kojje
styrenheten på 98 kan krånlga ibland tyvärr en barnsjukdom som försvann till året efter tack vare detta kan just 98_orna vara krångla att chippa ibland.

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]

Jag var inne på evaluering av skadorna ig&ar[…]

AC problem Volvo S80 2000

Hej! Hoppas att jag lagt tråden rätt. […]