Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jeensa
Hej. Filtret BÖR sitta under handskfacket på höger sida, ganska långt fram. Bytte på min s40-2000 för nån månad sedan och jag kan inte tänka mig att det skilljer mellan årsmodeller.
Jag kan luffsa ut och ta ett foto ifall du inte hittar var det sitter.

mvh jensa
Användarvisningsbild
av bowmore
Nä du, det ser knepigt ut... Behöver man lossa själva fläkten, eller är det "lådan" till vänster om fläkten? I så fall hur får man loss den?
av V40
Pollenfilter? Är det samma sak som kupéfilter? För om det är samma sak så finns det väl ej något pollen/kupé-filter på 97:ans V40? Började dom inte sätta in detta filter runt 00:an? Jag har en 96B och har ej hittat något fack för något filter..

// V40
Användarvisningsbild
av bowmore
Det kan ju förklara en del i så fall... Jag har verkligen letet, och det finns inget enkelt sätt att hitta det. Om det finns ett filter måste man troligtvis plocka isär ganska mycket. Köpte ett kupé/pollenfilter på biltema. Står följande i katalogen; Volvo S/V40 AC 95- 52-754 89.90:-

Knepigt om dom nu skriver från 95- och framåt i katalogen. :???:
av jeensa
bowmore skrev:Det kan ju förklara en del i så fall... Jag har verkligen letet, och det finns inget enkelt sätt att hitta det. Om det finns ett filter måste man troligtvis plocka isär ganska mycket. Köpte ett kupé/pollenfilter på biltema. Står följande i katalogen; Volvo S/V40 AC 95- 52-754 89.90:-

Knepigt om dom nu skriver från 95- och framåt i katalogen. :???:

Tänkte visa en bild på hur min bil ser ut men lyckas inte få med bilden :oops:

Förlåt jag highjackar denna tråd,[…]

Nu tar Volvos "eminenta mjukvarutekniker &quo[…]

AC problem Volvo S80 2000

Tack för ditt svar. Jag tänker på […]

däcktrycksövervakning v60 2017

jag startar bilen. står stlla när jag[…]