Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av holmsson
Min abs-lampa har börjat lysa för ett tag sedan tillsammans med lampan som är en cirkel med ett utropstecken i. Det började med att den var lite glapp till o från. Sen körde vi i en rejäl grop och sen dess har den inte funkat. Jag gissar att alla absgivare är riktiga eftersom antispin fungerar så felet måste ligga någon annan stans. Ge mig lite tips på vad jag kan felsöka. ?:-/
av holmsson
#27 skrev:Har du kollat bromsvätskan så att du har rätt nivå?
Japp den är kollad! Sitter det någon nivågivare där så kan ju den iofs vara trasig..
av holmsson
Har nu kört en diagnostik på abs-systemet. Fick ett fel som är "ABS-441 Valve Power Supply, signal missing" Vad kan det betyda egentligen?

Läste någonstans att om man samtidigt hade fel på cigguttaget så kunde det betyda att en av dom två huvudströmkablarna under kylaren var sönderrostad.

Min verkar inte fungera men är det någon som har åsikter på det och tips på var man ska hitta den kabeln.. typ om den är isolerad så kan den ju vara svår att urskilja...

Efter kopplingsbytet hängdes troféern[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]