Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av storslalom
Hur Kollar man om bilen är chippad?
Kanske verkar dumt :roll: men min 2.0T går förbannat bra... Sitter Sport system hela vägen, som är misstänkt likt det som BSR har och ett JB? tvättbart luftfilter är åxå monterat.
Jag har inte kört nån chippad 2.0:a eller nån T4:a heller så har inget att jämföra med!
/ Storslalom
Användarvisningsbild
av Sparkz
Styrenheten sitter mitt under instrumentbrädan. Ta loss sidpanelen på passagerarsidan, den som går längs med tunneln. Styrenheten ska vara låst med en bygel av plattjärn som sitter med en brytskruv. Om den är borta eller om det sitter en vanlig skruv där har nån haft loss den iaf. Men det säger ju inget säkert, den kan ha varit loss av andra orsaker, eller så är den chippad av nån som är seriös nog att sätta dit ny brytskruv. Du kan ju alltid ta isär den och titta. Det brukar sitta nån liten lapp med versionsnummer eller så på kretsen om den är chippad...

(En brytskruv är en skruv med dubbel skalle, den övre är en vanlig insex eller torx. Sen en smal midja under den. Man drar tills den går av och bara den undre skallen är kvar, den är slät och rund som en vagnsbult. Rattlåset sitter med såna med...)

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]