Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Har haft en del probelm under vintern med min v40-96 Katalysatorn bytt lambdasonden bytt alla luftfilter genomgådd samt en massa annat smått , ändå så går bilen som en påse nötter . Har senaste veckan gått iegom hela bromssytemet , spolat ren bromsledningar o cylindrar, inget fel på huvudbromscylindern . Kollat upp bromsarna på varje hjul , allt verkar funka , men så tar man bilen och åker och då går den så tungt så att bromasarna blir liggandes åt . Va fan kan det va för fel , jag kan då inte komma på något mer . Tacksam för svar då denna bil just nu kostar en massa pengar hela tiden , men du får inget tillbaka .
av TomZaj
Prova att köra en stund helst över en mil utan att bromsa för mycket stanna sedan bilen och känn på fälgarna är dom varma så har du bromsar som ligger på eller trötta hjullager. Detta är inget proffs som talar det är bara en ide för att utesluta anliggande bromsar :)

// Tommy
av deadmeat
Lillolle skrev:Har haft en del probelm under vintern med min v40-96 Katalysatorn bytt lambdasonden bytt alla luftfilter genomgådd samt en massa annat smått , ändå så går bilen som en påse nötter . Har senaste veckan gått iegom hela bromssytemet , spolat ren bromsledningar o cylindrar, inget fel på huvudbromscylindern . Kollat upp bromsarna på varje hjul , allt verkar funka , men så tar man bilen och åker och då går den så tungt så att bromasarna blir liggandes åt . Va fan kan det va för fel , jag kan då inte komma på något mer . Tacksam för svar då denna bil just nu kostar en massa pengar hela tiden , men du får inget tillbaka .
Jag kan säga att jag har haft samma problem på min s40-97 tills i förrgår, då det bara rasslade till och bilen slutade fungera :-(O)
Kollade motorn, cylinder 3 och 4 är full med bensin, skitiga stift och kass kompression. Mekanikerna som kollade lite snabbt sa att det kunde vara topplockspackningen eller någon ventil som har brunnit eller något sånt. Nu är inte jag bosse bildoktorn men jag kan rekomendera att kolla upp motorn så kanske du slipper samma ras som mig.

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]