Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
V40-96 2 liters motor som det gått troll i . När man åker så kan man känna hur man tappar orken vid dessa tillfällen så kan man ochså märka att bromsarna inte är helt ok , trampar man ner kopplingen så blir det som en riktig tvärnit , när den är orkeslös så lär man stanna stänga av bilen och starta om oftast så är den då riktig men det kan komma tillbaka , trots att varvräknaren står bra , körde dator på bilen genom fordonslinjen fick då ett utslag på lamdasonden , den är nu bytt alla vakumslangar är kollade , provat att byta vissa utan resultat , plöckat ner och kollat avgassystemet då katalysatorn är bytt i januari och jag funderade på om det kan ha kommit rester från den gammla med över i ljuddämpare och som i nästa läge skulle kunna börja spöka och ge problem. Bränsle filter bytt , utan resultat . Nu har jag slut på goda råd runt detta och skulle vilja ha nått tips som kan ge mig körglädjen tilbaka . Hoppas att nån har nått bra o komma med , för det har inte aktoriserade volvoverkstäder trots att jag frågat och bett om råd. :-)-) ?:-/
Användarvisningsbild
av vetten
Kan det kanske vara något läckage på vakuumslangen till bromsarna eftersom dom också krånglar samtidigt
av Lillolle
vetten skrev:Kan det kanske vara något läckage på vakuumslangen till bromsarna eftersom dom också krånglar samtidigt
Har fått ett tips till och det är samma spår som du är inne på , ska kolla huvud bromscylindern idag . :lol:

Efter kopplingsbytet hängdes troféern[…]

Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]