- ons 09 jan 2008, 17:42
#164207
Köpte ett K&N öppet sportluftfilter till min S40 (årsm 2000).
Plockade bort toppen på luftboxen och satte dit mitt nya filter, först fungerade det hur bra som hellst, men efter någon dag så låter bilen som den gjort innan jag bytade filtret, plus att bilen rycker till när jag gasar för fullt.
Vad kan va fel med detta?
Får filtret för mycket varmluft?
ska jag plocka bort hela luftboxen?
Kan jag ha gjort något fel i monteringen?
Jag har satt dit filtret efter luftmassemätaren, så jag har inte kopplat bort den på något vis.
Köpte detta filter på Micro för dryga tusenlappen, de säger att jag ska försöka lyfta upp filtret från luftboxen, men då kommer det ju fasiken gå i motorhuven när jag stänger den. De hävdar även att man kan på "något" vis koppla en slang till filtret och dra ner det under bilen så det sticker ut vid fronten. Är detta något att fundera på? och hur isåfall ska jag fästa det?
Hade vatt kanon om någon ville hjälpa mig!
Plockade bort toppen på luftboxen och satte dit mitt nya filter, först fungerade det hur bra som hellst, men efter någon dag så låter bilen som den gjort innan jag bytade filtret, plus att bilen rycker till när jag gasar för fullt.
Vad kan va fel med detta?
Får filtret för mycket varmluft?
ska jag plocka bort hela luftboxen?
Kan jag ha gjort något fel i monteringen?
Jag har satt dit filtret efter luftmassemätaren, så jag har inte kopplat bort den på något vis.
Köpte detta filter på Micro för dryga tusenlappen, de säger att jag ska försöka lyfta upp filtret från luftboxen, men då kommer det ju fasiken gå i motorhuven när jag stänger den. De hävdar även att man kan på "något" vis koppla en slang till filtret och dra ner det under bilen så det sticker ut vid fronten. Är detta något att fundera på? och hur isåfall ska jag fästa det?
Hade vatt kanon om någon ville hjälpa mig!