Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lillolle
Volvo V40 -96 som helt plötsligt skickar ur oljan , under motorn och ner på backen . Inte visat några fel tidigare inte dragit olja vid kontroll . Men vid besiktning idag så påpekade dom olje dropp sen blev det bara mer och mer . Tips på vad det kan vara vore bra .
Användarvisningsbild
av Nexus
du vet inte lite mera exakt vart oljan kommer ifrån??jag hade börjat med att tvätta rent för att sedan försöka konstatera vart det läcker
av Lillolle
Tyvärr inte hunnit så lngt utan det blev lite av panik då upptäckten gjordes , inte en gnutta olja på garagegolvet innan besiktningen på fm . Kliar mitt huve grått just nu .
Användarvisningsbild
av Nexus
då är det lite svårt att gissa sig till vad det kan vara :wink:
är det på växellåds sidan eller kommer det vid remskivan till vevaxeln?
eller har det rostat hål i olje tråget? jag har varit med om rost hål i oljetråget tro det eller ej och det var på en -94 Toyota carina. 8)
av Lillolle
Tur man är ledig imonn , börjar nog med att kolla upp runt packboxen tror jag , så nog får jag min lediga dag att gå . Trevlig fortsättning
Användarvisningsbild
av Nexus
berätta gärna om du hittade felet. NYFIKEN :roll:
Användarvisningsbild
av vetten
Det är inte så att du eller nån annan bytte olja precis innan besiktningen och inte fått ordentligt tätt vid avtappningspluggen det hände mej första gången som jag bytte till helsyntet i en av mina bilar :shock: tror att det berodde på att helsyntet är tunnare och således kan "krypa" bättre men genom att lossa pluggen till hälften och lindade några varv gängtejp runt så löste det sej då :D så numer så byter jag alltid kopparpackningen. Bara en tanke som kan vara värd att kolla. Kan ju även vara vid filtret men det är mindre troligt.
Användarvisningsbild
av Nexus
nå hur gick det?? hittade du läckan? väntar på svar :-(O)

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]