- tis 18 dec 2007, 10:55
Jag fick tillbaka min V40 igår från service. Dom hade sett att min kamrem hade passerat fem år. Om jag skulle gå efter miltalen så har jag över 5000 mil kvar att köra innan det är dags. Men eftersom Volvo har satt en åldersgräns så kanske det är bäst att byta nu ändå? Kamremmen är bytt runt 14500 mil och jag har strax kört 21000. Vad säger ni? Skulle ni byta nu eller vänta in milen?
Vad jag förstår är detta inget man bör göra själv om man inte är riktigt haj på det vill säga (och det är inte jag) Vet ni vad det brukar kosta att byta? Jag tänkte inte lämna in på Volvo utan hos en annan verkstad. Volvoverkstan här hos mig är ungefär dubbelt så dyr på jobbet och fyra ggr så dyr på material mot andra "privata" verkstäder.
// V40
Vad jag förstår är detta inget man bör göra själv om man inte är riktigt haj på det vill säga (och det är inte jag) Vet ni vad det brukar kosta att byta? Jag tänkte inte lämna in på Volvo utan hos en annan verkstad. Volvoverkstan här hos mig är ungefär dubbelt så dyr på jobbet och fyra ggr så dyr på material mot andra "privata" verkstäder.
// V40
Volvo V40 2.0 96B