Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krilledill
Mitt bilbälte på förarsidan har skavts sönder. Detta beror på att v40:n saknar skyddshylsor där bältet går in i panelen. Varje gång man använder bältet skaver man sönder lite av det. Vill bara varna andra. Det kostar 2300 att byta och eftersom besiktningen är nära så var jag tvungen. Att köpa ett begagnat går inte eftersom skrotarna inte får sälja begagnade bälten. På volvoskroten sa man att bälten går under sprängämnen pga utlösaren och därför får de inte sälja dem.
Användarvisningsbild
av ottopix
På min s40 har det blivit ett jack nerslitet i plastpanelen. Men bältet har klarat sig. Är lite jobbigt att hela tiden påminna passagerare att "hålla upp bältet" när de drar ut. Någon som har ett tips på nåt att tex sätta runt öppningen,eller nått.Någon??
av Krilledill
Det är just detta jacket som sliter ner bältet, jag ska försöka sätta någon tejp eller gummibussning där. Jag tycker att volvo borde stå för detta för det måste vara ett stort fabrikationsfel. Jag känner tre stycken med V40 och alla har denna förslitningen.
Användarvisningsbild
av ottopix
Jag sätter dit lite vävtape (silvertape) så länge. Skriv gärna om du kommer på nåt som funkar bra.
Håller helt klart med om att det är ett simpelt tillverkningsfel som DOM borde lösa.
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]