Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mr-bear
Hej. Har en V40 -96 som som jag ser det dåligt halvljus. Nu undrar jag vad kan jag göra för att förbättra det? Har funderat på att byta till nyare klarglas men det blir nog inte förren efter vintern. Nu undrar jag istället vad jag kan göra med det jag har. Är det idé att montera av glasen och rengöra dessa (även reflektorerna). Hur bökigt är det att plocka bort lampglasen? Är man tvungen att montera bort insatserna? Måste man montera bort något annat för att montera bort insaterna?

Tacksam för svar
av mr-bear
Verkligen ingen som bytt lampglas eller lamphus/reflektor på sin gamla V40??
Användarvisningsbild
av volvo51
För att byta glas måste du ta bort reflektorn,går lättare om du sänker kofångaren lite.Köp en rep.handbok. Putsa inte reflektorerna,dom blir förstörda.Ska du ha klarglas måste du byta till dubbeloptik.
av V40
Jag har precis samma problem med min V40. Riktigt dåligt halvljus men hyggligt helljus. Det är så dåligt emellanåt att man nästan får gissa var vägen svänger och man får köra efter bakljuset på bilen framför. Jag var inne o kollade vad nya reflektorer kostade o på Volvo tog dom 1200 styck. Är det någon som har tips på vad jag kan göra för att få bättre skjuts i halvljuset? Jag har bytt lampor (Osram Vita) och jag tvättar glaset ofta. Men ljuset är ändå under all kritik.

Tacksam för svar

// V40
Användarvisningsbild
av Eson
Lättast är att lossa stötfångaren rejält annars kan man ge sig f** på man repar eller skadar glaset. Hyffsat lätt jobb köp en haynes det lönar sig i längden.
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]