Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av unox
Min soppapump ger ifrån sig ett ganska högfrekvent pipande ljud. Det hörs både inne i bilen och utanför. Är pumpen påväg att ge upp eller brukar det låta så? vet att iallafall Fas1 brukar ha problem med pumpar som pajjar är det likadant på Fas2?

Bilen är en S40 2.0t -02 alltså en Fas2 med 12000 mil
Användarvisningsbild
av Dimper
Byttet nettopp bensinpumpe på min '04 V40 2,0T ved km 73.000
Den har gitt fra seg en høyfrekvent pipelyd i et år, og ved feilsøking så fant verkstedet at den ikke lenger leverte riktig flow.

Det er ganske vanlig at de piper uten at det nødvendigvis feiler de noe, men kvaliteten er nok generelt dårlig.
Användarvisningsbild
av adrian_vg
unox skrev:Min soppapump ger ifrån sig ett ganska högfrekvent pipande ljud. Det hörs både inne i bilen och utanför. Är pumpen påväg att ge upp eller brukar det låta så? vet att iallafall Fas1 brukar ha problem med pumpar som pajjar är det likadant på Fas2?

Bilen är en S40 2.0t -02 alltså en Fas2 med 12000 mil
En kollega på jobbet berättade att han nyligen fått bärgning efter att bensinpumpen lagt av plötsligt mellan Uppsala och Sthlm. Pumpen hade visst pipit i några månader... Byttes på Uppland Motor för ca en tusing. Kort sagt, byt nu innan du får ringa bärning. 8-)
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]