Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peter65
Hej.
Har en jobbkompis som bett mig försöka få igång hans v40 som startade och gick i 10 sekunder.
Drog den till min verkstad och nu har jag bytt antennringen. Bilen starta med en gång och gick nu bluddrigt i 30 sekunder !!!!!!!!
Nu verkar jag inte ha nått bränsletryck och enligt mätaren ska jag ha cirka 20 liter kvar i tanken.
Kan det vara pumpen??
Va iväg och köpte 20 l soppa och skall hälla i den i morgon. Kan tankmätaren ballat ur? , lampan lyser men som jag sa så visar mätaren på ca 20l kvar.....
av klacken
om lampan lyser är det inte 20 liter kvar,börjar inte den lysa vid ca.7liter? låter som bränslebrist.
av sunray
Peter65 skrev:Hej.
Har en jobbkompis som bett mig försöka få igång hans v40 som startade och gick i 10 sekunder.
Drog den till min verkstad och nu har jag bytt antennringen. Bilen starta med en gång och gick nu bluddrigt i 30 sekunder !!!!!!!!
Nu verkar jag inte ha nått bränsletryck och enligt mätaren ska jag ha cirka 20 liter kvar i tanken.
Kan det vara pumpen??
Va iväg och köpte 20 l soppa och skall hälla i den i morgon. Kan tankmätaren ballat ur? , lampan lyser men som jag sa så visar mätaren på ca 20l kvar.....
Vissa modeller av V40 är kända för att visa fel på soppamätaren.
av Peter65
Tydligen har han inte haft problem med soppamätaren.
Kanske trasig nu då men får väl testa i morgon med min dunk med ny soppa.......
av Peter65
Det visade sig att pumpen va stendöd. Beställt en ny nu. Nu ska jag försöka få lite snurr på kupefläkten. Transistorn död den med.......
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]