Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dimper
Jeg har fått et problem med at gassen henger seg opp på alt fra 1500-3500 rpm, helt jevnt turtall.
Når dette skjer blir gasspedalen tung og rykkete å trykke inn de første 1-2 cm, men med det samme jeg slår av motoren blir gasspedalen myk og fin igjen.

Har fått den feilsøkt to ganger. Første gangen lå det inne feilmelding på en temp.sensor, den ble tatt ut og kontrollert og feilkoden radert. Problemet fortsatte men i noe mindre grad, og på andre feilsøkingen lå det ikke inne noen feilkoder.

Noen som har vært borti dette før, eller som har en formening om hva som er årsaken?
Användarvisningsbild
av vetten
Trög gaspedal? Ja du men det finns ju egentligen inget som kan göra att den går trögt om inte farthållaren håller emot (S) menn har du kollat luftmassemätaren kan va fel där :shock:
Användarvisningsbild
av Dimper
Har ikke sjekket lmm spesielt, men den generer ingen feilkoder. Jeg forstår at den kan påvirke tomgangsturtallet, men kan den gjøre at gasspedalen blir treg kun når motoren går:?:

Merker ingen forskjell på tregheten på gasspedalen når jeg kobler inn og ut cruise control, men skal bruke litt tid i garasjen og sjekke dette tipset nøyere i morgen.

Kan det være noe i forbindelse med selve gasspjeldet som også bør sjekkes?
av ravestream
Det kan vara skit i spjällhuset, men jag hade exakt samma symtom, fick blir rengörning av spjällhus samt byte av kolkanistern.
Användarvisningsbild
av Dimper
Hei, og takk for svaret.

Hva er kolkanistern på engelsk? :P

Funktionen heter "Double Lock" och aktiv[…]

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]