Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ottopix
Volvo s40 2,0
Låter väldigt illa,(gnisslar,typ nån rem).Om jag kommer ner på låga varv,hög växel.Vad kan det vara?.Ska en 2.0 vara så slö.Går knappt att hålla 35-40 på 4:an 50 5:an osv.
av TomZaj
Du ska inte köra 50 på femmans växel, klart den är slö med dom växlarna i de farterna bilar ska varvas ur lite grand inte o segdra med.Har själv en V40 -97 går o köra 30 på treans växel och den är seg i det läget men rullar på, är nog inget fel på din bil.
Användarvisningsbild
av ottopix
Jag gör även det. Men när jag varvar ut tycker jag inte att jag kommer upp i hastighet,bara varvar. Annars inga fel typ koppling,misständning.Går bra bara jag kommrer iväg å upp i farter.
Användarvisningsbild
av vetten
Jag kan hålla med dej om att den vanliga V40SE kan kännas lite slö inte nån direkt axsnabb bil vet att Volvo fick kritik för att motorn va tråkig när den kom därav blev det att det kom en med lättrycksturbo som är betydligt roligare. Det att köra 50 på femman har jag aldrig upplevt som ett problem men en nerväxling blir ju nödvändig för att axa lite bättre, själv tycker jag att den axar snabbare om man växlar upp vid lite lägre varv istället för att varva ur på växlarna.
av TomZaj
Bilen måste upp på höga varvtal då går den faktiskt hyffsat bra för att vara sugmotor.

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]