Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sevve60
Har en V40 1,8 -98 och den gick hur bra som helst igår, men idag så gick det ej att vrida de sista 6-7 mm efter läge två på tändningen för att starta bilen. Vet ej vad det var för fel, en jag känner som jobbar på bilbärgningen kom hit kom och kollade om det var startmotorn men när han kopplade förbi från batteriet så startade bilen. Hjälp mig. Vad skall jag göra.
Användarvisningsbild
av ratten
Kan det inte vara rattlåset som kärvar, för när det är i går det inte vrida sista biten har jag för nig.
av Sevve60
Hej Ratten
Nej det är inte rattlåset, för det går att vrida om, men vi tror att det kan vara bottenplattan, skall kolla det ikväll när jag får hjälp, men tack ändå...

Jalle
Användarvisningsbild
av Lilja
Det enda det kan vara är tändingslåset.
av Sevve60
Hej Lilja
Du har nog rätt, jag hade en som kan bilar mycket mer än mig och han kollade bottenplattan o med en skruvemjsel där så startade bilen hur bra som hellst, men när vi satte tillbaka det så gick det ej, så det är nog tändningslåset.
Nu skall vi skafffa ett nytt, men måste undersöka om man måste in på Volvo o in med en dator när du byter tändningslås, med tanke på chippet i nyckeln.
Vet du något om det
Användarvisningsbild
av #27
Sevve60 skrev:Hej Lilja
Du har nog rätt, jag hade en som kan bilar mycket mer än mig och han kollade bottenplattan o med en skruvemjsel där så startade bilen hur bra som hellst, men när vi satte tillbaka det så gick det ej, så det är nog tändningslåset.
Nu skall vi skafffa ett nytt, men måste undersöka om man måste in på Volvo o in med en dator när du byter tändningslås, med tanke på chippet i nyckeln.
Vet du något om det
Ska du köpa lås med samma kod som du har nu?? för då är det bara att byta.
av Sevve60
#27 skrev:
Sevve60 skrev:Hej Lilja
Vet du något om det
Ska du köpa lås med samma kod som du har nu?? för då är det bara att byta.
Är det den fyrsiffriga koden som finns på bottenplattan?
Jag vet ej, hade tänkt att köpa den på en skrot här i närheten, men hur kollar jag om den har samma kod.
Användarvisningsbild
av #27
Koden har volvo och du kan nog glömma att du hittar samma kod på en skrot och då måste du till volvo och koda nycklarna..

Mitt tips kolla vad ett kodat lås kostar.

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]