- För 40 minuter sedan.
Hej alla mer erfarna inom ämnet!
Min sambo har en Volvo V40 2.0t 2003 där motorlampan tänts. Felkoden jag får upp är P0171 (motorn går för magert). Har nollat felkoden tre gånger efter olika försök men den kommer tillbaka efter första/andra rundan hon kört.
Har gjort följande:
Inspekterat slangar kring insug/turbo
Bytt magnetventil till turbo
Bytt dumpventil (membranet i var kasst)
Bytt wastegate
Bytt soppafilter
Tätat läckage i skarven mellan turbin och downpipe precis innan främre lambdasond
Kontrollerat soppatryck på fuelrailen, 3 bar på tomgång
Rengjort MAF sensorn/lmm (brake clean & tryckluft)
Någonstans här börjar min kunskap kring det hela plana ut. Så finns det någon här på forumet som har någon klockren idé eller något tips om vidare efterforskning hade det uppskattats väldigt mycket.
Väl mött!
Mvh William
Min sambo har en Volvo V40 2.0t 2003 där motorlampan tänts. Felkoden jag får upp är P0171 (motorn går för magert). Har nollat felkoden tre gånger efter olika försök men den kommer tillbaka efter första/andra rundan hon kört.
Har gjort följande:
Inspekterat slangar kring insug/turbo
Bytt magnetventil till turbo
Bytt dumpventil (membranet i var kasst)
Bytt wastegate
Bytt soppafilter
Tätat läckage i skarven mellan turbin och downpipe precis innan främre lambdasond
Kontrollerat soppatryck på fuelrailen, 3 bar på tomgång
Rengjort MAF sensorn/lmm (brake clean & tryckluft)
Någonstans här börjar min kunskap kring det hela plana ut. Så finns det någon här på forumet som har någon klockren idé eller något tips om vidare efterforskning hade det uppskattats väldigt mycket.
Väl mött!
Mvh William
- By LasseT6