Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jensson
Kan man köpa en AC från en bilskrot och sätta in den i min volvo v40 2,0aut sportvagon -97 utan att måste byta ut hela fläkt systemet. Tycker att det börjar bli varmt men skulle inte byta bil bara för att få AC. Har inte sett hur sådanna AC kompresorer ser ut heller. men jag ska inte vilja skruva sönder hela bilen fram till heller för att sätta in en AC och köpa en hel massa nya delar för att få den att passa.

mvh Jensson
Användarvisningsbild
av vetten
Att bygga om till AC är inte helt lätt det är en massa saker som måste dit och som måste bytas ut nu är ja ingen expert på s/v40 bilarna men rent generellt så är det en hel del. Instrumentbrädan måste väl bort för att få dit ett nytt värme/kyla-paket, en kompressor, en kondensor i fronten, ofta så sitter delarna runt kompressorn lite annorlunda ex.vis generatorn kan göra det och då måste det byggas om sen ska alla reglage och tempgivare på plats, vet inte om kabelstammen är förberedd men ofta är den biten klar plus en massa mera som jag inte orkar räkna upp. Ja som du ser så är det betydligt enklare att byta bil och säkert mindre "svettigt" också :wink:

vetten
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]