Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smoothies
Har precis inhandlat en S40 -97.
Började med att montera lite fler högtalare i bilen. Satt bara 2 st i instrumentbrädan.
Monterade fina Högtalare både i framdörrar och i hatthyllan...
...med resultatet att det låter skit.
Har en originalradio CR 902 i bilen. Orkar inte denna driva fler än 2 högtalare?
Kablar är ju framdraget, så bilen bör ju vara förberedd för fler högtalare?
Spelar ingen roll om jag kopplar radion direkt till bilens kablar,
eller om jag använder den adapter som satt monterad original mellan stereon och bilens kablar.
Mycket tacksam för tips. På BRL kan de inte hjälpa mej...
av mmd021
Jag har oxå bara 2st högtalare i instrumentbrädan.
Jag köpte 2st 5.25or igår som jag tänkte sätta i framdörrarna men när jag tog bort gallret så va de typ en skumgummi duk som verka täcka hela dörren så jag gjorde ett litet hål i den för att se ifall de fanns fördragna kablar men bakom den så var de plastfilm så gjorde gjorde hål i den oxå och jag kände kablar längst nere i dörren o de fanns säkert fler men jag tänkte att jag skulle kolla med er ist för att börja trixa själv.

Finns de fördragna kablar?
Vart sitter dom isf?
Dom som jag kände var fler än 2st kablar så dom va nog inte till högtalare?
Jag kolla lite bak i hatthyllan men hitta inga kablar där heller och har sökt här på forumet men har inte hittat något förutom de här 3år gamla inlägget.
Så kan ni vara snälla o hjälpa mig för de är inte kul att lyssna på musik genom 2st gamla skit 4or
av metalHJ
Bör finnas framdraget till framdörrarna... Trodde det var standard med högtalare där!? Se om de kablar du känner är lösa, då är det bara att ta upp dom och berätta vilka färger det är!

Annars är det ju inte alltför jobbigt att dra egna kablar från stereon till framdörrarna :wink: Värre är det ju om du ska bakåt!
av mmd021
Kablarna är inte lösa.
Dom sitter i ett svart plast rör som delar sig o blir 2svarta plast rör ser det ut som.

Det sjukt att de inte står i instruktionsboken eller att man kan fråga volvo.
Jag har inte kollat i boken men där står de ingenting om nått utan att man ska lämna in bilen för allt men jag har frågat på volvo.

Jag funderar på att dra kablar bak ist eller sälja mitt steg och köpa ett nytt så kan jag koppla bas o bakhögtalare från steget i bakluckan.
Va tycker nu/ni?
av mmd021
Som jag skrivit i andra tråden så fanns det fördragna kablar i bakluckan så behövde inte göra nånting. Ifall någon undra hehe
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]