Ställ hjulen och ratten rakt.
Batteripol av.
Bomben... Förlåt, airbagen sitter med två torx snett bakifrån. Lossa kabeln (dra rakt ut, bänd inte med nånting under kontakten)
Lägg bagen åt sidan med framsidan upp.
Lossa skruven i mitten men ta inte bort ratten än.
Lås kontaktrullen med skruven som sitter instucken i ett hål i "skummet" i ratten. Skruven ska i ett hål i den synliga delen av kontaktrullen, klockan 1-2 nånting.
Nu kan du lyfta av ratten och trä ut kabeln.
Jag tycker det är lättare att inte låsa rullen, utan hålla ordning på den för hand. Det är så lätt att bryta sönder plasten om man skulle råka röra ratten lite när låsskruven är i.
Rullen har bara tre varv åt varje håll, sen går den sönder. Det är därför man måste se till att den inte vrider sig när ratten är loss.
Skulle du tappa bort dig är det bara att vrida rullen försiktigt till stopp, och sen tre varv tillbaka.
Montering sker i omvänd ordning

1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!