Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andyman
Hej!

jag har precis köpt en s 40 2,0 se -98 och jag undrar vad det är för skillnad på 2,0 se och 2,0 t?

Innebärdet att det inte är någon turbo i min bil då? Den låter jävligt gott, men är inte så bra driv i den som jag hade hoppats ... och om inte, är det nån ide att trimma ?
av S40T4
Nej, det är ingen turbo i din bil. Och det är ingen större mening att trimma dycker jag. I så fall öppet filter och halvsats sportsystem för ljudets skull...
av moZZe
Tänkte fråga i samma tråd om 2.0 T är en svensk motor eller är det en relault. Jag har hört att det skulle vara en renault.
Användarvisningsbild
av MartinS
moZZe skrev:Tänkte fråga i samma tråd om 2.0 T är en svensk motor eller är det en relault. Jag har hört att det skulle vara en renault.
Det är en kortad femma från 850'n så den kan vi kalla svensk.

/Martin
Användarvisningsbild
av andyman
allrite, tack för hjälpen ... effektbox då? är det något att ha?
av christer.d
trimma eller chippa effektbox?
det är bättre man köper en v/s40 med turbo eller en t4
direkt. för det räcker väl till drag och fart,
trimma höll man på i moped åldern,
köp en astonmartin eller ferrari volvo är nog fel bil till att leka av sig tills man blivit vuxen.
(D)
Användarvisningsbild
av MartinS
Att trimma en V40 utan turbo är tämligen meningslöst. Om du däremot har en 2.0T eller T4:a så kan du få rätt bra fart i dom med hjälp av ett chip.

/Martin
Användarvisningsbild
av andyman
tack martin alltid kul att höra från nå som kan när man inte vet så mycket själv, istället för att få glåpord från nån norrlänning
Användarvisningsbild
av MartinS
christer.d skrev:det hjälper inte att var tuff
jag anser i alla fall att det räcker med en 2.0t
behövs inte trimma den drar så det räcker.

lycka till med din trimning
i göteborg (D)

kollade din ip.
Smaken är som baken christer. Jag körde själv en 2.0T i fem år förut. Ett år stod jag ut med de ynka 160hk som levererades orginal. Efter ett chip fick jag ut 221hk vid en bromsning på rullar och det blev en mycket trevligare bil att köra.
Kör man själv räckte orginal 160hk fint för mig. Men packade man in familjen och lite packning blev den ju seg som få, man vill ju våga köra om även på semestern.

/Martin
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]