Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Suomi v40t
hej,köpte en volvo v40t-99 med 19tusen mil på mätaren nästan full service bok, bilen är importerad hit till finland från frankrike via tyskland bilen har "all utrustning",nu till problemet va ute o körde hellt plötsligt la bilen av, startade o körde någon kilometer o la av igen försökte o starta men nu gick den inte på alla burkar,gick väldigt ojämt ska tilläggas att jag hade dsl och winter körläget på,för att jag tyckte tidigare att den uppförde sig lite konstigt varje gång jag hade winter körläget på, lite ryckig gång och precis som den inte orkade gå riktigt. vid de här tillfället så stannade det en kille som hade haft en likadan och haft samma problem o sa att det va tändspolen eller fler, är det sant att det sitter en spole till varje cylinder, på bilfirman sa dom att det är någon backventil till bensinpumpen som redan var bytt en gång som var trasig,nu börjar man undra om det är ventilen som redan är bytt en gång som är trasig,att det är något annat som gör att den går sönder är det möjligt, tilläggas ska att kylarvattnet va helt rostfärgat= bara vatten, de här är min första volvo o börjar bli lite skeptisk,har ett halvårs garanti på bilen. finns det nåt man speciellt ska kolla på med dessa bilar motor/automatlåda osv,. mycke blev det..... tack på förhand. Marko
Användarvisningsbild
av #27
De sitter två tändspolar.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]