Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marty30
Har en s40 2,0t -98 och nyligen började jag höra ett tickande ljud när man står utanför bilen kommer från fram vid grillen.. Avtar något vid gasning... Kan de kanske va någon ventil? :shock:
Tacksam för svar...
Användarvisningsbild
av #27
De kan vara ventillyftarna som låter lite men jag har inte hört på motorn, en gissning kan jag ge...
Användarvisningsbild
av Marty30
ok.. om de nu skulle vara de är det lätt åtgärdat eller? Kan det funka med injection cleaner kanske?
av christer.d
tickar det när motorn är varm eller bara när den är kall eller är det hela tiden (D) ?
Användarvisningsbild
av Marty30
Mest när det är kallt, men de låter ändå en del oavsett väder.. Startade för ett par veckor sedan när det va minusgrader
av christer.d
det är svårt att säga men jag hadde et sådant fel när den var kall tickade det
och innan jag kom på det.
på min bil var det generatorn som felade satte en ny dit
sen var det tyst.
Användarvisningsbild
av Marty30
ok,tack.. får nog ta en sväng till volvo o höra med dom, fast kan ju tyvärr bli väldigt dyrt.. Men är man petig så är man, stör mej rejält på de ljudet...
Användarvisningsbild
av Brainy
Hur långt har bilen gått?

På saab brukar man gå över till Valvolines olja när tickljud börjar komma så försvinner dom. Kanske värt att testa om det är en långmilare?

/Anders
Användarvisningsbild
av Marty30
Den har rullat 16900 mil inte så mycket va.. Men det kanske är värt o testa..
av JoKer65
Marty30 skrev:Har en s40 2,0t -98 och nyligen började jag höra ett tickande ljud när man står utanför bilen kommer från fram vid grillen.. Avtar något vid gasning... Kan de kanske va någon ventil? :shock:
Tacksam för svar...
JAG Har hört att det är grenröret det är bara att dra grenrör bulltarna så tystnar det.....

Full tank i Arjeplog innan avfärd nu på[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]

Ventilationsgaller V90-18

Bilskrotar är ibland en bra källa till s[…]