- mån 18 dec 2006, 16:30
Hej när jag kör med bilen i typ 100 sen när jag svänger snabba rörelser så kommer baken efter är det dämparna som är slut?? / Tobbe
Moderator: Moderatorer
Mr H skrev:Då är det sannolikt däcken som ger dig känslan av att baken "lever ett eget liv". Jag kände precis som du när jag hade satt på vinterdäcken första gången på min V40 jag hade förut. Jag körde på Gislaved Nordfrost 3 så det var ju däck av bra kvalitet. Kollade lufttrycket flera gånger då jag trodde jag fått punktering.Ok. det blir bättre med sommardäck. tack för tips:D Mvh/ tobbe
Det är normalt att det är mer "svaj" när du kör på dom mjukare vinterdäcken.
Tobbe_s40 skrev:Var den inte sån innan du satte på vinterdäck ?Mr H skrev:Då är det sannolikt däcken som ger dig känslan av att baken "lever ett eget liv". Jag kände precis som du när jag hade satt på vinterdäcken första gången på min V40 jag hade förut. Jag körde på Gislaved Nordfrost 3 så det var ju däck av bra kvalitet. Kollade lufttrycket flera gånger då jag trodde jag fått punktering.Ok. det blir bättre med sommardäck. tack för tips:D Mvh/ tobbe
2.0-T skrev:Om jag ska svara på din fråga så är svaret nej, det var den inte. När jag sedan satte på sommardäcken igen på våren så blev den åter betydligt stadigare i rörelserna. Inget "svansviftande" längre.Tobbe_s40 skrev:Var den inte sån innan du satte på vinterdäck ?Mr H skrev:Då är det sannolikt däcken som ger dig känslan av att baken "lever ett eget liv". Jag kände precis som du när jag hade satt på vinterdäcken första gången på min V40 jag hade förut. Jag körde på Gislaved Nordfrost 3 så det var ju däck av bra kvalitet. Kollade lufttrycket flera gånger då jag trodde jag fått punktering.Ok. det blir bättre med sommardäck. tack för tips:D Mvh/ tobbe
Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]