Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rödvolvo
Hallo!

Jag har en röd volvo v40 årsmodell 97 som har rullat 12000mil. Jag hade parkerat bilen i garaget och när jag kom ner efter tre dagar så ville bilen helt plötsligt inte starta. Jag har kollat alla tändstift, sprutat in startgas och undrar nu vad kan vara felet????

Snälla hjälp med det för att jag ska sälja den så fort som möjligt!!
av Addekarlsson
Först, välkommen hit till detta forum! :D

Sen, skriv en bättre topic, som säger vad problemet är, eller tråden blir låst.
Nu ändrar jag åt dig, då du är ny här (och därmed borde kunna reglerna som du godkänt genom ditt första inlägg). :wink:

Mvh/ Adde
av Frigge
rödvolvo skrev:Hallo!

Jag har en röd volvo v40 årsmodell 97 som har rullat 12000mil. Jag hade parkerat bilen i garaget och när jag kom ner efter tre dagar så ville bilen helt plötsligt inte starta. Jag har kollat alla tändstift, sprutat in startgas och undrar nu vad kan vara felet????

Går den runt på startmotorn ?
Får den gnista ?
Får den bränsle ?
av rödvolvo
Frigge skrev:

Går den runt på startmotorn ?
Får den gnista ?
Får den bränsle ?
Tjena!!
Ursäkta om jag inte har tillräckligt skrivit bra. Men bilen får bränsle och gnista och startmotorn går också runt. Den får el eftersom alla tändstiften är kollade.
av rödvolvo
Addekarlsson skrev:Först, välkommen hit till detta forum! :D

Nu ändrar jag åt dig, då du är ny här (och därmed borde kunna reglerna som du godkänt genom ditt första inlägg). :wink:

Mvh/ Adde
Vad snackar du om bättre topic och ändrar "åt mig"??
av unox
Prova med en annan nyckel. Kan vara transpondern i nyckeln som djävlas.
av Addekarlsson
rödvolvo skrev:
Addekarlsson skrev:Först, välkommen hit till detta forum! :D

Mvh/ Adde
Vad snackar du om bättre topic och ändrar "åt mig"??
Jag formulerade mig lite fel, jag menade att du framöver ska skriva en bättre topic, men att jag ändrade denna åt dig. :wink:
En topic som säger "snälla hjälp mig" är inte en bra topic nämligen.

Mvh/ Adde
av Askel

Händer det nånting alls?
Jag hade startproblem med min och det visade sig vara antennringen i tändningslåset (kopplat till startspärren som känner av att det är rätt nyckel) som var utsliten.
av S40T4
Låter det som om motorn går runt lättare än vanligt? Att den snurrar runt väldågt lätt när du kör på starten...
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]