Variosboy skrev:GeBo skrev:kan vara kam- eller vevaxelgivaren...
Lägger min röst på detta också..
Typiskt fel som visar sig när motorn blir varm.
Jo jag oroade mig för detta med, läst att då den blir varm när den är defekt så slutar bilen gå, min bara dog på väg hem från värmland till göteborg förra sommaren vid 31 grader i skuggan, dog precis vid en ficka mitt i solen.
Sen tror ja mig läst att min bil saknar en kam/vevaxelgivare elektrisk, därefter, långt senare visade det sig vara bensinpumpen. i slutet gick de inte köra hem bilen, den dog och när jag lät den stå 4 timmar så gick den starta för att sedan köra 4 meter så börja den gå riktigt dåligt o till slut dog den och gick inte att starta.
frågan är lite om bensinpumpen inte fungerar hundra procent om detta kan medföra att tändspolarna får jobba abnormt hårt vilket i sin tur får kamaxelgivaren att läsa fel eller på annat sett bli överhettad vilket i sin tur leder till att bilen stannar om det fortgår?
Men det är rätt viktigt ändå att veta hur TS kan utesluta bensinpumpen, surrar den även när bilen inte går att starta men man drar på tändningen? det gör den? ok då är det uteslutet, då är det väl kamaxelgivaren?