- mån 23 jun 2014, 10:28
#874304
Farsans v40 årsmodell 1998 modell t4 rasade kamremmen på i dag hur funkar det på dessa kröks ventiler eller
Moderator: Moderatorer
alan skrev:Är det någon som vet om det är samma på 2.0 motorn utan turbo, och hur mycket jobb det är att byta ventiler?Det är inte alltid det räcker att byta ventiler kan behöva byta ventilstyrningar också som är pressade i samt specialverktyg som detta.
alan skrev:Okej, är det någon som har rivit en top på en S40 2.0 motor och vet ungefär hur mycket jobb det är, verkstaden trodde det skulle ta ca två dar för dom att riva allt. Jag har varken verkstad eller har gjort det förut så jag funderar på om det är någon ide att ens försöka. Skulle vara skönt att höra av någon som har gjort det hur lång tid det tog för dom.Låter rimligt med en/två dagar(8-12tim), behöver nya bultar, momentnyckel, packnings sats, för en amatör räkna med 3-dagar, ett dyrt jobb.
alan skrev:Jo tyvärr är det väl så men man får se det som läro pengar. Men sjukt irriterande då jag bara ägt bilen i två veckor och hade planerat att byta kamrem men visste inte vilken sats jag skulle ha då det fanns två att välja mellan.Det billigaste är nog att åka till en RETURBILEN och riva ner en topp där, dom tar för bara toppen 800:- men det krävs att
alan skrev:Hur funkar det med returbilen? Bor vid Arlanda.Lite får du väl jobba själv!!! Google, RETURBILEN
V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]