Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rubbe
Hejsan! Har nyligen införskaffat mig en V40 T4 `01 alltså fas2. Är mycket nöjd med denna bilen förutom att DSA lampan tänds ibland, alltså den blinkar inte utan lyser konstant till nästa gång man startar då den kan va släckt...? Provade att trycka på DSA (knappen) när den lyste men den slocknar inte..vet inte om DSA systemet fungerar när den är tänd ofrivilligt inte riktigt underlag för att testa det just nu..Hade in den på volvo och just när de skulle köra in den på verkstan så var lampan släckt (typiskt) lyste när ja åkte dit..Hur som helst hittades inga felkoder på något, bara intermittent fel..låg signal de påstod att de kunde de var inte säkra på att batteriet kunde vara slött...Märker inget tendens till det när man startar dock. Någon annan som råkat ut för detta? ska man behöva byta ett ok batteri..låter konstigt?

Tacksam för svar..

Hälsn. Rubbe
av Danhill
Min har tänds 1 gång, släckts efter omstart, vet heller inte vad det kan bero på.

Har en V40 2,0T 2001
av rubbe
Ok har du kunnat testa om systemet fungerar även om lampan lyser konstant?, vore kul att veta.

Hälsn. Rubbe
av Danhill
rubbe skrev:Ok har du kunnat testa om systemet fungerar även om lampan lyser konstant?, vore kul att veta.

Hälsn. Rubbe
Nja inte när den lös, men när jag köpte bilen testade jag utan DSA och det rök ordentligt runt hjulen :lol:
av Boden
Det har hänt mig också. Men den slocknar efter omstart.

Jag testade om den funkade ändå i vintras, men mitt teflonminne kommer inte ihåg resultatet. :(
Användarvisningsbild
av Volvov40
Den funkar inte på min bil när den lyser.. Och den bara lyser hela tiden.. Fett störande..
av Addekarlsson
Korspostning, det vill säga skapa 2 trådar om samma sak är ej tillåtet.
Låser denna och hänvisar till den längre tråden.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... highlight=

Mvh/ Adde
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]