Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Putte_H
Men hittar ingen trasig lampa.. Någon som vet vad det kan vara för fel. Det skumma är att när jag trycker på bromspedalen så slocknar den...
av julia
alt 1 Det låter som att den "varningslampa" som vill att du provar bromsarna innan du kör iväg är trasig. Och därför slocknar "varningen" också när du bromsar och den fått signal från systemet . ? .

Alt 2 Eller så har du läst av fel och i själva verket så är det den bromslampan som ska lysa innan du bromsat som lyser. ? ? ?

Lycka till

/kribbe
av Frigge
Den lampan bekräftar att bromsljuset fungerar.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Putte_H
Tack.. Det är en orange lapmpa med sträck som går utåt från lampan ?? :-/
Användarvisningsbild
av sinus
Exakt, som de andra har skrivit så är det så att när man startar bilen så tänds lampan, då ska man trycka på bromspedalen en gång så slocknar den om alla lampor är hela. Tror den kontrollerar alla huvudlamper, bakljus, bromsljus och halvljus.
av Boden
Har du bytt någon lampa nydligen? Vissa bilar kan varna för trasiga lampor om det sitter olika fabrikat på varje sida.
av Dialbo
Jag har samma fel...lampan för trasig glödlampa lyser hela tiden men jag hittar ingen trasig lampa? har nyss bytt bromsljuslampa och positionsljuslampa.
Användarvisningsbild
av V40RMannen
sinus skrev:Exakt, som de andra har skrivit så är det så att när man startar bilen så tänds lampan, då ska man trycka på bromspedalen en gång så slocknar den om alla lampor är hela. Tror den kontrollerar alla huvudlamper, bakljus, bromsljus och halvljus.
Den lampa som du pratar om som ska lysa när man startat bilen lyser inte alls för mig :) död troligtvis. Hur byter man en lampa i instrument panelen? :???:
av Baloo82
Lampan som varanar för trasig lampa släcks när jag trampar ner bromspedalen. Men problemet är att högra halvljuset är sönder och trasig lampa lyser inte :???:
Användarvisningsbild
av levin
Om du har en dragkrok så kan det vara korrosion eller likn i kopplingsdosan, har själv haft det felet.

/R

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]