Jalapenon skrev:Jag har också fått detta problem nu. s40 97a. 1.8l
Har du extraljus på bilen?
På vissa äldre volvomodeller (sena 140 & 240-740) kunde man bränna omkopplaren genom att köra 100/55 eller 100/80w lampor i strålkastarna. Genom att montera en sk.
strömförstärkare undviker man detta. Jag antar att samma fel kan uppstå på s/v40 också. Det är inte dimensionerat för annat än den rekommenderade strömstyrkan. Genomströmningen blir för stor och plast/mässing smälter. Idealet är att man bara kör manöverström genom strömställaren. Därför: Direktström till ett eller flera relän och manöverström från kupén.
Lade en beställning på 2 halvljusreläer från Elfa (37-076-19 - 35.- styck + frakt) och väntar dem mot slutet av veckan. Hoppas kunna montera under helgen och återkommer med rapport i ämnet.
Blir nog xenon senare och då lär man kanske slippa detta trassel med reläer etc.