Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wulfen
Problemet är löst nu , montera på orginal grillen igen så nu laddar den fullt igen, väldigt lustig men nu känns det iaf att man har en turbo :wink:
Användarvisningsbild
av Wulfen
Jag hade en styling grill med nät i på bilen och då ladda bilen 0,3 bar på mätaren nu när jag montera på orginal grillen pga av att styling grillen vart stulen så laddar bilen 0.8 bar precis som den gjorde hela vintern , hur kan de vara så :???:
Användarvisningsbild
av gaggi77
Det kan vara så att intercooler kyler inte luften ordentligt och därför programvaran sänker laddet för att den är för varm luft. Jag har märkt själv när det är varmare ute typ när jag åker utomlands och det är 35'C så laddar den 0,6-0,7 bar men när det regnar eller om det är under 20'C så laddar den 1 bar. Programvaran som bestämmer :lol:
Användarvisningsbild
av Wulfen
Tack för svar :D , så orginal intercoolern är inget att hurra för då :) , men glad att den laddar rätt igen det blir ju som en helt annan bil :)
Användarvisningsbild
av gaggi77
Intercoolern på våra bilar är bajs tycker jag eller ligger den bakom vattenkylaren så luften kommer inte direkt i den så därför tror jag att den har dålig förmåga att kyla ner luften som den ska när det är varmt ute... ?:-/
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]