Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
Jag har bytt bussningarna på bilden ovan. Jag gjorde det utan att lossa på subframe eller liknande, men det var riktigt eländigt! Värsta jag gjort. Skittrångt och tog ganska lång tid. dock visste jag inte att det skulle vara en platta under som den högra delen på bilden och monterade utan detta. Fungerade bra ändå. Vettesjutsingen om det hade gått att få dit den plattan utan att lossa subframe:n...

EDIT: Men det blev knäpptyst efter bytet :-)-)
av Mustangpelle
Jag kröp under idag för att kolla närmare

HELT SJUK KONSTRUKTION!!!!

Jag är impoonerad över er som bytt dessa bussningr!!
Vansinnigt trång och jag ser inte det som värt besväret ännu att ge sig på detta.

Hur fan fick ni bort bulten utan att demontera subframe?
Jag fick knappt in ett finger och föröka ens peta på bulten.

Konstruktören måste varit totalt sinnesförvirrad som gjort denna lösning.
Om bulten varit vänd nedåt hade jobbet varit typ 5minuter men nu ser jag att det är lätt en arbetsdag!!

Jag skiter i det tills det är olidligt! :D :shock:
av JE Jr
Bra verktyg är halva jobbet vetdu :) Nja bulten gick väl hyfsat, men det tar ju tid...

Men är du säker att det är dessa bussningar då? Det var glapp som gick att känna med handen på min bil. Det brukar ju som sagt annars vara krängningshämmarstagen som sitter mellan krängningshämmaren och fjäderbenen, och de är mycket lättare att byta!
av jangabriel
JE Jr skrev:Bra verktyg är halva jobbet vetdu :) Nja bulten gick väl hyfsat, men det tar ju tid...

Men är du säker att det är dessa bussningar då? Det var glapp som gick att känna med handen på min bil. Det brukar ju som sagt annars vara krängningshämmarstagen som sitter mellan krängningshämmaren och fjäderbenen, och de är mycket lättare att byta!
Hej vore snällt om du kunde förklara hur du gjorde när du bytta bustningarna.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]