Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

unlock26 skrev:Köp ett 55w xenonkit från tex http://www.vvme.com/ och sätt in i helljuset då.
Så har jag på min 99,fast halogen i halv.Men det blir ett jävla bra ljus med helljuset på..
unlock26, kollat på länken du skrev men korkad som jag är förstår jag inte riktigt vilken vara som skulle vara aktuell för mig? Fanns så mycket där att välja på. Nästa fråga är vilken nyans på ljuset man ska ha? Antar att det är en smaksak men vilken är den "vanligaste"?
ricki skrev:
unlock26 skrev:Köp ett 55w xenonkit från tex http://www.vvme.com/ och sätt in i helljuset då.
Så har jag på min 99,fast halogen i halv.Men det blir ett jävla bra ljus med helljuset på..
unlock26, kollat på länken du skrev men korkad som jag är förstår jag inte riktigt vilken vara som skulle vara aktuell för mig? Fanns så mycket där att välja på. Nästa fråga är vilken nyans på ljuset man ska ha? Antar att det är en smaksak men vilken är den "vanligaste"?
Jag förmodar att du också har H7 på din nyare S40,men det är dessa:
http://www.vvme.com/12v-5055w-h7-hid-co ... h=44_45_23

Kör med 4300K på min.

Men ska du sätta i dina extraljus också,så är det väl H1 som gäller på dom!?
Det går bra att montera in xenon på helljuset, varken polis eller bilbes. säger något om det. det är bara halvljuset man inte får konvertera till xenon om man inte har det sen innan och det har att göra med att bilar utan xenon inte har automatisk nivåreglering på halvljuset som är krav för att xenon.

sen att reflektorerna är av plast är ingen fara men välj en xenonlampa med lägre effekt ex. 35w då ska det gå bra. har du för hög effekt smälter du plasten i reflektorn.
BgoodJohnny skrev:
sen att reflektorerna är av plast är ingen fara men välj en xenonlampa med lägre effekt ex. 35w då ska det gå bra. har du för hög effekt smälter du plasten i reflektorn.

Xenon med samma watt som halogen ger alltid mer ljus och mindre värme...
Så det är ingen fara att köra på 55w xenon.
Man får inte konvertera helljuset heller om man skall vara noga. Men som sagt har jag aldrig hört talas om att någon skulla ha haft problem med polis eller besiktning. Jag har själv besiktigat tre gånger med xenon i helljus utan att de sagt nåt.
Tomas88 skrev:Man får inte konvertera helljuset heller om man skall vara noga. Men som sagt har jag aldrig hört talas om att någon skulla ha haft problem med polis eller besiktning. Jag har själv besiktigat tre gånger med xenon i helljus utan att de sagt nåt.
Ok, för det är precis det jag läst på några ställen. Att det inte är tillåtet att konvertera helljuset heller. Många bara för att vara på den säkra sidan byter till halogen innan besiktning.
Summan av alla dessa svar blir för min del iaf att jag i dagsläget eftersom jag har tre stycken extraljus liggande nöjer mig med bara dessa på den här bilen. Men i framtiden om jag nu skulle köpa en till bil utan xenon på helljusen absolut tänker överväga alternativet att konvertera helljusen i första hand.

Men tack för att bra kommentarer på detta forum.

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]