Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
kabre skrev:lånar tråden lite här! köpte en v40 i början av året. så har åkte runt i ungefär 6 månader utan ac, men en dag så skulle jag byta ut en säkring till stereon! och då såg jag att det inte satt nån i ac:n ! så säte i en där med! och den funkade perfekt. Nån som har en aning varför han som hade bilen innan har tagit ut den och inte sätt i den av nån anledning?
spara bensin ?
AC'n drar ju lite soppa !

/emwtur
av metalHJ
Känns långsökt att dra säkringen för den skullen, räcker ju med att koppla ur kompressern med AC knappen i kupén. Enda gången den startar då, är vid full effekt mot vindrutan för att motverka/ta bort imma!
Användarvisningsbild
av emwtur
metalHJ skrev:Känns långsökt att dra säkringen för den skullen, räcker ju med att koppla ur kompressern med AC knappen i kupén. Enda gången den startar då, är vid full effekt mot vindrutan för att motverka/ta bort imma!
håller med - men det är enda orsaken jag kommer på !
/emwtur
av qan
johnlee: antagligen har du ecc inställd på defroster, då lyser ac alltid grönt. vad som är fel på den är nog omöjligt att säga utan mer info.
av juste
På min ställer man "utblåsningskontrollratten" uppåt. Då startar ecc'n och avfuktar/avfrostar vindrutan. Även om den är avstängd med strömbrytaren.

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]