Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kojje
Dorthe skrev:Inte sett den i verkligheten än. Tycker det är dåligt om 2.0T till bra pris nu för tiden. Måste ha dragkrok med. Men men, får ju se:-) Annars kanske man ska skita i turbon. Har för mig nån har sagt den går mer snålt med turbon dock. Nån åsikter om det?
Skall du ha en V40 bör du absolut satsa på turbo går snålare en 2.0 samt att du får en volvoväxellåda tittade själv på en import för en del år sedan och lägg märke till att dom ofta är lite budget jämfört med svensksålda S/V40 ett par saker.
2.0T -98 har klarglasframlyktor på den svensksålda varianten ser bra mycket bättre ut.
Ofta är det just AC och inte ECC (klimatanläggning) i importbilarna vilket ju är mycket trevligare då du kan ställa in 20c och sedan få det istället för att hålla på att skruva om det blir för kallt/varmt.
Elhissar FRAM MEN inte bak som i sverigevarianten.
Säkert ett par saker till som jag ej kan komma på men bara dessa saker gör att jag hellre skulle lägga till lite pengar och köpa svensksåld.
Här kan ju vara nåt visserligen en automat men dom är ganska trevliga i bilmoddellen http://www.blocket.se/eslov/Volvo_V40_2 ... a=23_9&w=2
av N0RBERG
Man ska inte vara för ivrig när man ska köpa begagnad bil. Rätt bil dyker upp förr eller senare. Så slå inte till på första bästa, utan ha is i magen. Sen tycker jag helt klart att du ska satsa på en turbomodell. Om inte importbilen känns rätt, så vänta ett tag, tills det dyker upp. Finns gott om v40 turbo.
av Kruiser
Jag har haft en del importbilar, de flesta har varit Volvo från Italien eller Belgien.

Min erfarenhet är att de oftast inte är lika rostiga som svensksålda bilar av samma årsmodell... Lite mer lättmekade eftersom allt inte sitter fast så in i bomben. Då har jag iofs alltid varit första ägare så de har inte gått på svenska vägar över huvud taget.

Mekaniskt kanske jag har haft tur... Det har inte varit någon skillnad på mängden fel jämfört med de svensksålda bilar jag ägt, känns snarare tvärtom.
av Dorthe
tack för alla svar! det blev inte importbilen, rätt bil dyk upp en timme senare! blev en 2.0 t aut 99a, svensk. 4 ägare, 2 . komplett servicebok, 5 år från volvo. gått 19000. gav 19500. allt fungar! o äkta ac. halvskinn. Går kanon men stått stilla sen jan så nu ska den få blåsa ut lite i morn;-)
av Tartryffel
Dorthe skrev:tack för alla svar! det blev inte importbilen, rätt bil dyk upp en timme senare! blev en 2.0 t aut 99a, svensk. 4 ägare, 2 . komplett servicebok, 5 år från volvo. gått 19000. gav 19500. allt fungar! o äkta ac. halvskinn. Går kanon men stått stilla sen jan så nu ska den få blåsa ut lite i morn;-)
Grattis! Det lät som ett grymt mycket bättre köp.

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]