Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eng
Tomas88 skrev:Detta med oken. Är de så dåliga över lag.
Innan jag köpte mina gjorde jag en sökning och då hittade jag inte mycket klagomål på deras ok. Men jag verkar ju ha fått fel uppfattning.
Ja, de är så kassa!

Inte så att de läcker, men det där med handbroms inbyggt i oken har de inte fått kläm på. Axeln som går in i oket är gjort av gammalt tuggumi eller nåt liknande, fick lämna tillbaka oken då bägge pajade innan jag hunnit ut ur garaget.

Skivor däremot har jag inte haft några problem med.
Användarvisningsbild
av hixen
Surt att höra med oken.. Tur att ingen har haft problem med skivor, då det är de billigaste jag hittat, och orginals priser ligger garanterat på det dubbla..
av pero02
Jag kör med biltemok på ena sidan fram sedan två år, inga problem. Har även biltemaskivor och klossar bak, även där hur lungt som helst. /Per
av bsba
Bytte till Biltema skivor och klossar runt om (sportskivorna fram) för nån månad sen och allt funkar bra.
Frun höll på att åka ut genom rutan när hon bromsade med de nya bromsarna första gången, enorm skillnad mot de gamla.
Användarvisningsbild
av hixen
oh fasen, trodde inte bara skivor gav så stor effekt.. kanske vore något att tänka på nästa gång det klirrar i kassan :P
Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par[…]

Srs

Ok får göra det nån dag

Hejhej! Jag planerar att installera en Trå[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]