Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av qan
Så du drog ur den jag sa inte var LMM ändå ;) Lufttryckgivare borde vara din MAP-sensor. Sitter mot torpedväggen högst uppe i mitten under en plastkåpa. Spjällägesgivare är vad som säger till ECU var luftspjället står, det är en potentiometer i princip. Den sitter alltså på spjällhuset. Svårt att säga vilken av dem som strularm kolla på dem och se om du ser något fel. Annars är det väl inte världens dyraste prylar på skroten :)
qan skrev:Så du drog ur den jag sa inte var LMM ändå ;) Lufttryckgivare borde vara din MAP-sensor. Sitter mot torpedväggen högst uppe i mitten under en plastkåpa. Spjällägesgivare är vad som säger till ECU var luftspjället står, det är en potentiometer i princip. Den sitter alltså på spjällhuset. Svårt att säga vilken av dem som strularm kolla på dem och se om du ser något fel. Annars är det väl inte världens dyraste prylar på skroten :)

hehe tack, jag drog inte ur kontakten som sitter på (närmast) luftfiltret. vad grundar du det på? Sen vet jag inte om killen som kollade med datorn gjorde det? jag var inte med när han gjorde det... Men skall säga till han att fixa det så blir det bra.. orkar fan inte :) Dom sålde den i jävligt lägligt för deras del :-(O) köpte den i torsdags å nu häder detta i lördags... men va fan mennas med Minnesförlust? något allvarligt? ..

Tack för all hjälp...

Ha det gött mvh // Tommy

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]