Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av e5frog
Oxidation kommer man inte ifrån, i normala fall oxoderar zinket först, sedan rostar stålet inunder, sätter man rostfri skruv (rostfritt stål alltså) så rostar inte skruven, men istället det som är runt omkring. Man har väl hellre en rostig skruv man enkelt kan byta ut än rostig plåt runt en blank fin rostfri skruv? Faktiskt så kan det rosta extra fort om man fäster en rostri skruv i t.ex. vanlig plåt.
av mattiasg
Hej.

Just nu har jag lite för många strängar p min lyra. jag ska se om det kan bli undersökt i helgen. annars får det bli kristi himmelsfärd...

Jag håller er uppdaterade här på forumet om framsteg och bakslag :)
Användarvisningsbild
av bjompa
mattiasg skrev:Jag bytte stabilisatorstagen förra året så det borde vara något annat.
Byt igen, båda sidorna....
Användarvisningsbild
av Tomas88
e5frog skrev:Oxidation kommer man inte ifrån, i normala fall oxoderar zinket först, sedan rostar stålet inunder, sätter man rostfri skruv (rostfritt stål alltså) så rostar inte skruven, men istället det som är runt omkring. Man har väl hellre en rostig skruv man enkelt kan byta ut än rostig plåt runt en blank fin rostfri skruv? Faktiskt så kan det rosta extra fort om man fäster en rostri skruv i t.ex. vanlig plåt.
Detta var en nyhet för mig. Men det är ju bra att veta.
av mattiasg
bjompa, menar du att de redan är slut? det var första gången de byttes, så de första höll i 13000 mil och de nya bara i 2000? Är biltemas stabilisatorstag så kass?
Användarvisningsbild
av e5frog
Biltema kan ha väldigt varierande kvalité, jag bytte bussningar på ett stag på min 760 förra året, de höll två månader innan jag fick samma glapp igen, med Volvo-delar så hade jag inga problem fram tills dess att jag sålde den iaf - förmodligen lär de väl inte orsaka problem igen innan den hamnar på skroten.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ang kvalitén på stagen så har jag ett Biltema och ett Volvo original på min bil.
De är bytta med inte så långt mellanrum. Än då länge håller båda men det kan ju vara intressant att se om något går sönder igen med bilen i min ägo.
av Finell
Om ljudet uppkommer vid acceleration/retardation och det är en 40 bil med turbo så kan det vara motorkudden som sitter på höger sida av motorn (passargerarsida)
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]