- sön 24 jan 2010, 00:14
Hejsan alla
Nu har jag bytat termostaten, den gick inte mer än 35% upp innan, nu går den 50-55% upp, vilket är vad det ska, så jag hoppas att den även ska dricka lite mindre nu också. Gjorde även en OBD felsökning och det var inget alls.
Jag är dock lite fundersam, för den drack mycket, även i somras, då var det förvisso "minnesförlust" som låg och spökade, men så mycket borde det väl inte göra på bensinförbrukningen när motorn väl är VARM, så borde bilen nästan gå bättre desto kallare luften är som den får in i motorn, så njae, frågan är hur det blir när det blir vart.....
Tankat tio liter, har väl kört en 3-4 mil och det är lite mer än hälften kvar, dock lite svårt att säga något än hur mycket den dricker etc, så funderar på att tanka upp den fullt och sedan se.
EN annan fråga om ni vet, är det galvad kaross på dessa V40, har en från 1997. Grejen är den att min är inte alls rostig i skärmar, trösklar etc, har sett många andra som är det, som i synnerhet har gått betydligt kortare än mina 25500mil, så därför jag undrar.
Ska dock sälja min V40 som är väldigt välutrustad och mycket tillbehör för en billig peng, ska ha runt 18 tkr.
Men men, skriv gärna en rad eller två