rodelius skrev:Tjena
Tro det eller ej men jag har råkat ut för ungefär samma problem, bilen började gå ryckigt och efter att ha bytt tändspole och tändstift kollade jag kompressionen och det visar sig precis som för dig att jag har 0-kompression på 3ans cylinder.
Jag är alltså mycket nyfiken på hur det går för dig och tips på hur man får loss toppen och tillbaka kamremen på ett så smidigt sätt som möjligt.
Det finns ju ett antal saker det kan vara, tex. hål i kolv (som nämnts tidigare), ventil som fastnat i öppet läge, sprika i topplockspackningen vid 3:ans cylinder etc...
Hur har det gått har du ryckt toppen ännu och isåfall vad var det för fel?!
Tjena,
Jävligt surt för dig..
Jag har iaf rivit av toppen och det var en avgasventil som det var hål i, Har hört mig för ganska mycket hur den kunde gå sönder, Och har fått som svar att det troligtvis är för att den fått för lite soppa (dålig spridare,dåligt soppa pump eller nåt)
Så det jag ska göra nu innan jag sätter på toppen igen är att kolla så den får soppa som den ska(vill ju inte ha samma problem igen..)
Ska dock sätt sätta på en portad fas 2 topp :D
Var inte så svårt att riva toppen,du måste ju dock vara noga med att märka upp allt vart det satt. för att spara tid när du ska sätta tillbaka allt.
Ang kamremen så klippte jag den (har en meck som sa att han ställer in allt sen när det behövs)
Obs var försiktig när du tar bort kammarna så det inte spricker i toppen (om du ska ta bort dom)
Villig häst får dra lasset...