Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anwik
Här kommer lite bilder.

Bild
Här är ett ämne till ett fäste.

Bild

Och här är en bild på när det är ditskruvat. Skruvarna är kraftiga plåtskruvar 50 mm långa och ca 6,3 mm i diameter.
Det översta fästet är lite prototyp. På det nedre fästet har jag dragit isär skruvarna mer. Den främre skruven sitter ca 18 mm från bakkant stötfångaren. Jag har sågat ur för fästet i listen. Tog bara ett bågfilblad och gjorde två jack, högg sen bort det mellanliggande med ett stämjärn. På fäste nr 2 gjorde jag urtaget större så att kabeln också fick plats, ser att jag måste fixa det på övre fästet.

Bild
Så här kraftigt ljus har jag som standard.

Bild
Och så här ser det ut med extraljusen påslagna.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tack för bilderna. Bra skillnad på ljuset. 8)
Men du tycker alltså det funkar bra utan stag till ljusen. Det är ju lite problematiskt att fixa detta när grillen följer med huven upp.
av Gandalfi
Tack för tipsen om koppling av el. Har nu monterat tre stycken SIM med 35w xenonlampor, JISSES vilket ljus det blev. Över förväntan måste jag säga!!
av anwik
Fick nog av stag på min V70 -00, på den hade jag löstagbar LightOn-båge. Med lysena monterade fick man lov att lossa stagen för att komma åt under huven.
Jag upplever inte att det är ett problem att köra utan stag. Har samma lösning på C3an, tror jag har 6 mm gods på den. Sådana här lysen är såpass små, lätta och inte heller framtunga att dom inte behöver några stag. Stagen gör ju två saker: Håller höjdinställningen och tar bort vibrationer. Visst kan dessa vibrera men då kör du på riktigt dålig väg. Avsaknaden av stag gör det också lite svårare att ställa in lysena i höjdled. Man skulle kunna satsa på bredare plattjärn för att få fästena ännu stabilare, mina fästen är smalare än foten på lyktan.
av Gandalfi
Jag monterade stag på mina SIM-ljus, blev hur stabilt som helst. Provkörde på grusväg och det vibrerade inte alls.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Vad då BOMM när man slår på helljuset!!??!! Har 3 st alpha 175 som jag xenon konverterat med 55w jag behövde inte modda lamphuset trångt men inget som förstör nått, iofs köpte jag äkta xenon insatserna som ska ha en annan brännpunkt än halogen kanske gör nått, ska bli spännande att se men efter dessa bilder vill jag bara skruva dit mina och ut och prova!!! :D
Användarvisningsbild
av Grovsnus
Speglingen på huven med bakvänd regplåt beror nog på speglingen i objetivet, Ljus reflekteras tillbaka från blixten in i huset under exponeringen och skapar då en spökeffekt, Intressant reportage för övrigt, ska montera 3 ljus fram till själv.

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]